Jóga Budapest Nyugati, Hatha jóga és Gerincjóga

Nehezedre esik felállni az íróasztaltól?

Munka közben fáj a derekad, hátad?

A munkából, a több órás helytelen testtartás után, „beállt” gerinccel, és „merev” háttal vontatod magad haza?

Szeretnéd, ha a kellemetlen derékfájás és hátfájás helyett, ismét élvezettel tudnál a napi feladataidra koncentrálni?

 

 

Itt az ideje, hogy ismét öröm legyen a mozgás!

A megoldás egyszerűbb, mint gondolnád!

ez a GERINCJÓGA és a HATHA JÓGA!


"A Gerincjóga és a Hatha Jóga a XXI. század felfokozott életritmusú emberére szabott modern mozgásrendszer, a tradicionális jógával ötvözve."



Ép testben ép lélek – közelebb, mint gondolnád!

Ha mindennapossá vált a derékfájás, egyre nehezebben mozgatod sajgó végtagjaid, nyugtalanul alszol és keveset, vagy úgy érzed, nincs öröm az életedben, akkor itt az ideje, hogy másképp gondolkodj a testedről, próbáld ki a Gerincjógát, a Hatha Jógát vagy az Astanga Jógát!

Felejtsd el a fájdalomcsillapítókat, és ismerkedj meg a Gerincjóga és a Hatha Jóga csodálatos világával! Tedd aktívvá ismét a tested, hogy könnyebben küzdjön meg a betegségekkel! Mindezt könnyedén, egyszerűen, Jóga Budapest a Nyugati téren.

Aki eddig úgy vélekedett a jógáról, hogy az őrült indiai aszkéták unalmas sportja, jobban teszi, ha elfelejti a riasztó tévhiteket. Gurítsd ki a matracot, és lélegezz mélyeket!

Aki már gyakorolta, pontosan tudja, hogy a Hatha Jóga, az Astanga jóga és a Gerincjóga gyakorlásával megszűnik a nátha, javul az alvás, és a belső béke fogalma nem csupán misztikus kifejezés lesz, hanem valóság.

Persze a „felfut az energia a gerinced mentén” nem feltétlenül győzi meg a kezdő jógást, az gyorsan érezhető eredmények viszont annál inkább.

Rugalmas, izmos test

Ha nem is lesz mindenki két hét alatt gumiember, azt senki nem vitatja, hogy a Gerincjóga, a Hatha Jóga és az Astanga jóga elképesztő rugalmasságot ad a testnek, ami által fokozatosan csökkennek olyan fájdalmak, melyekről már azt hitted, örökké elkísérnek. Ez nem a véletlen műve, a merev test és a fájdalom között komoly kapcsolat van.

A merev csípő például a térdízületet feszítheti, a merev térdín pedig az ágyéki gerincszakaszt laposítja, ami hátfájdalommal jár. Rugalmatlan izmok és a környező szövetek rossz állapota helytelen testtartást eredményeznek, és már kezdődik is a fájdalomcsillapítók ördögi köre. A rugalmas, erős izmok megelőzik a fájdalmat, az öregedés kellemetlen tüneteit.

A jóga hasonlóan kiváló hatással van az ízületekre is, melyek az egész gyakorlat alatt mozognak, ezzel elejét lehet venni az ízületi gyulladásnak is. Az ízületet körbeölelő porc olyan, mint a szivacs: akkor jut friss tápanyaghoz, ha a benne lévő folyadék kipréselődik, az új pedig felszívódik. Rendszeres használat nélkül azonban kiszárad a terület, előjönnek a panaszok.

Vázrendszerünk alapjainál, a csontoknál ugyanígy működik a jóga eredményessége. Izomerő építéshez, a csontok karbantartásához sokszor ajánlják a súlyemelést.

A jógánál – miközben megőrizzük, sőt fejlesztjük rugalmasságunkat – számos gyakorlatnál saját súlyunkat kell megemelni, tartani. Ennél jobbat nem is tehetnénk csontjainkkal, melyek sűrűségét a rendszeres mozgás növeli, s a kalcium is bent marad a csontokban.

Egészséges vérkeringés

Ha eljössz kipróbálni a Gerincjógázni, a Hatha Jóga vagy Astanga jógázni Budapesten a Nyugati térre, nem csupán az izmaid, de az érrendszered is hálás lesz érte. A jóga ugyanis kedvező hatással van a vérkeringésre is, több oxigén jut a sejtekhez, ezáltal minden szervünk jobban fog működni.

A csavart pózok eredményeként több, oxigén dús vér jut a testbe, javul a hemoglobin szint és a vörös vértest képződés. Ezekkel a jelentéktelennek tűnő változásokkal alaposan csökkenthető a szívroham és a stroke kockázata.

Az izmok feszítésével, nyújtásával megújul a nyirokkeringés, ami nélkülözhetetlen szerepet játszik a fertőzések, rákos sejtek, mérgező salakanyagok leküzdésében.

A boldogság új forrása

Ép lélek nélkül nincs ép test, s már az első jógaórád után tapasztalni fogod, hogy másképpen reagálsz a külvilág eseményeire. Nem csupán azért, mert csökken a stressz hormon, a kortizon szintje, de javul a koordináció, a reakcióidő és a memória is.

Az Astanga jóga és a Gerincjóga, és a Hatha jóga lazítja az elmét, lassítja a légzést, és teljes mértékben a jelenre koncentrál, így könnyebb megszabadulni a régi, lelki gyötrelmektől, amelyek bénítólag hatnak az agyműködésre is.

Itt az ideje, hogy kipróbáld a jógát, ha teljesebb életre vágysz. Astanga Jóga Budapest, gyere el a Nyugati térre, ahol meglepő dolgokat fogsz tapasztalni.

Csökkenő, majd megszűnő fájdalom, test és elmekontroll – fellélegzik az idegrendszer, az immunrendszer pedig új töltetet kap a védekező munkához. Az agy kitisztul, a gyógyszertárba pedig ezen túl legfeljebb C-vitaminért kell majd bemenni.

Már jógázol, próbáld ki az Astanga Jógát?

Unalmasak már az óráid? Nem találsz bennük már kihívást, nem mozgatnak át eléggé?

Nálunk a megoldás, az Astanga Jóga. Ez egy olyan dinamikus jóga, melyben kötött az ászanák sorrendje, és még a gyakorlottabb jógát gyakorlót is kihívások elé állítja.

Az Astanga Jóga gyakorlása közben fontos a folyamatos mozgás, ezért az ászanák is mozgással (vinyászával) vannak összekötve. Szintén hangsúlyozottan fontos a légzés (udzsáji), az energetikai zárak, a bandhák folyamatos használata, és a tekintet (dristi) egy pontba szegezése.

Astanga jóga gyakorlás közben beindulnak a test tisztító folyamatai, az izzadsággal távoznak a testből a méreganyagok. Megtisztul az elme, a gyakorló kiszakad a hétköznapokból, és egy könnyed, megtisztult és energiával teli állapotban találja magát a gyakorlás végére. Annak ellenére, hogy az Astanga jóga ászanák komoly fizikai megterhelést jelentenek a gyakorlóknak.


Jóga Budapest! AnnaPurna Jógastúdió a Nyugati pályaudvar mellett, Gerincjóga rendszer, Hatha Jóga, Astanga Jóga, több tudásszinten. Jóga délelőtt, délután és esti órákban.