Stressz oldás

Szabadítsd fel tested-lelked a jóga segítségével!

Teljesen kimerültél a stressztől? Feszültek az izmaid, a testtartásod pedig alig kielégítő? Tökéletes válasz lehet erre, ha nyugati életmódodba becsempészed a jógát, egy csipetnyi keleti kultúrát, hogy ellazuljon a tested és a lelked.

A legkülönbözőbb fizikai képességű és korú emberek gyakorolják a jógát több mint ötezer éve az általános jólétért. Manapság közel 12 millió amerikai jógázik, hogy leküzdje szenvedélybetegségét, fáradtságát vagy éppen túlsúlyát.

Stressz oldás és szívbetegségek kockázatának csökkenése jógával

Tanulmányok igazolják, hogy a jóga, akárcsak más fizikai tevékenység, képes csökkenteni a stresszt. A mindennapi érzelmi stressz komolyan hozzájárul a fizikaihoz, úgymint izomfeszülés vagy korlátozott légzés. Mivel a stressznek a keringésre is hatása van, így az a kardiovaszkuláris betegségekkel is összekapcsolható. A fizikai és érzelmi stressz csillapításával hatékonyan csökkenthető a szívbetegségek kockázata.

Bizonyos kórházakban a daganatos betegek számára jóga és meditációs órákat is szerveznek, melyek bizonyítottan csökkentik a stressz szintet. Az egyelőre még nem világos, hogy ez befolyásolja-e a rák hosszú távú prognózisát. Az azonban bizonyos, hogy a csökkenő stressz olyan lökést ad az immunrendszernek, mely hatékonyan veszi fel a harcot a betegségek, köztük a rák ellen is.

A jógában központi szerepet betöltő mély, ritmikus lélegzés eredményesen csökkenti a stresszt. Szintén az ellazulást segíti a jobb véráramlás, illetve hogy az oxigén eljut a test minden részébe. Egyes jógatípusoknál a meditáció során egy nyugtató hangot vagy kifejezést kell ismételni.

Mivel a jóga segít hosszabbítani az izmokat, nyújtja az ízületeket, ínszalagokat, a gyakorlatok segítenek az öregedéssel járó tünetekben: arthritisz, merev ízületek, fájdalmak.

Szóval végy egy mély levegőt, és nyisd meg az elméd eme ősi gyakorlat felé.