Jóga fejlődésed

 

Fokozatosság elve:

Akár foglalkoztál már valamilyen mozgással, akár nem, érdemes végigjárnod a jóga megismerésének útját. A jóga minden más mozgásformánál precízebb, anatómiailag helyesebb mozgásforma. Az ászanák (ászana=jóga gyakorlat) felépítése, a fokozatosság elvét követi. Egyes erősebb gyakorlatoknak, megvannak a rávezető egyszerűbb mozdulatai, gyakorlatai.

Mint minden más mozgásrendszernél, itt is meg kell „tanítani” a testednek a mozdulatokat, hogy azok a gyakorlások alatt beidegződjenek, így egy idő után a kezdetekkor bonyolult mozdulatok egyszerűen végrehajthatókká válnak.

Nyilvánvalóan, mozgással kapcsolatos előképzettségtől függően mindenkinek más és más a fejlődési időintervalluma, itt az alábbiakban, néhány általános tanácsot adunk, amit saját belátásod szerint tudsz „használni”.

 

Ne légy türelmetlen:

A gyakorlati, órai tapasztalat miatt jött létre ez a menüpont, mert többen gondolták, hogy nem „vacakolnak” és bejönnek egy erősebb órára. Amivel semmi probléma, csak mivel technikailag és fizikailag is nehezebbek azok az órák, így nem tudták elsőre végrehajtani a jóga ászanákat. Ezeket az embereket általában soha többet nem láttuk az órákon.

TÜRELEM

Kitartás:

Járd végig a saját jóga utadat! Így, mind fizikailag, mind mentálisan egy csodálatos világba kerülhetsz.

Átjárás a szintek között:

Nincs megszabva, hogy mennyi időt kell eltöltened az egyes szintek között, ez saját belátásodra van bízva. Érdemes néhány hónap gyakorlás után be-benézned egy erősebb órára, kipróbálni, de kikérheted a jógaoktatód véleményét is.

FOKOZATOSSÁG

A fokozatosságon a jóga stílusok egymás utáni megismerését kell érteni. Ne legyél türelmetlen, ha nem fokozatosan tanítod tested és elméd a jóga befogadására, nem lesz sikerélményed, és hamar el fog menni tőle a kedved!

I. szint - Gerincjóga:

Még nem jártál jóga órán? Akkor érdemes itt kezdened. Teljesen kezdőknek ajánlott szint!

Ezen az órán előtérbe kerül a fizikai test megdolgoztatása, preventív, megelőző karbantartása. Az egész napos ülés, munka után az ászanák (jóga gyakorlatok) átmozgatják az egész testet, erősítik és nyújtják az izomzatot, és az óra végén a relaxáció ellazítja az egész testet.

Ezen a szinten, (előképzettségtől függően) néhány hónapot eltöltve bátran léphetsz a következő szintre. DE egyáltalán nem kötelező! Ha egy rendszeres, kellemes, testátmozgatást szeretnél, akkor a kezdő Gerincjóga és a haladóbb Gerincjóga órákon, akár hosszútávon jól tudod magad érezni.

II. szint - Hatha jóga

A Hatha Jóga órákon az ászanák (jóga gyakorlatok) fizikailag sokkal erősebb gyakorlatok, a magasabb szintű testtudatot segíti, a Gerincjóga gyakorlatainak alapos ismerete.

Az óra szerves része, a Pránájáma, a légző gyakorlatok, melyeken keresztül meg lehet tanulni a test energetikai folyamatait, és azok áramlásának a tudatos irányítását.

III. szint – Astanga jóga

A Hatha Jóga erősebb, dinamikusabb formája, mely gyakorlójával szemben (fizikai és testtudat) magas követelményeket támaszt.

Nagyon népszerű, és gyors elterjedését segíti, hogy ismert emberek Sting, Madonna, Sharon Stone is az aktív gyakorlói közé tartozik.